BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, January 2, 2011

kenangan 2010~

salam...

hari ini masuk hari kedua dalam tahun 2011...bukannya tiada masa untuk meng-update blog kesayanganku tika kamu masih dalam mood yang excited dengan ketibaan tahun baru..cuma hati ini terlalu rapuh untuk mengenang kembali sejarah-sejarah, liku-liku dan kenangan di tahun 2010. kerna sesungguhnya tahun 2010 memberi seribu kedukaan buatku..bukan tiada yang gembira untk ku kenang..namun kedukaan itu membawa penderitaan seumur hidupku...akan ku kenang tarikh keramat itu.....kerana di saat sepatutnya aku gembira dengan kejayaan aku mendapat pekerjaan yang ditunggu olehmu...oleh semua keluarga ku..aku dikejutkan dengan pemergian mu..

YA ALLAH...sesungguhnya terlampau besar dugaan yang KAU berikan kepadaku....aku belum sempat untuk memberikan kesenangan hidup dengannya..belum sempat aku menunaikan segala impiannya..terlampau banyak perancangan yang telah dicanang..dibuat untuk kami semua....dan yang paling penting.....aku tak sempat mengucup tangannya..mencium pipinya dan meminta ampun darinya pada raya terakhir itu....aku berada jauh diperantauan....jarak memisahkan jasad kami....ya ALLAH...jika ku tahu itu raya terakhir buat kami....akan ku balik jua tak kira apa yang bakal ku terima....

ku tahu jika apa yang ku tulis di ruangan diary kecilku ini penuh dengan kisah nya..kisah kesedihan aku apabila dia pergi...apa lagi yang harus ku lakukan?...aku tak mampu untuk mengekpresikan diriku depan orang diluar sana....terlalu berat cabaran yang aku hadapi ketika ini..bagaimana aku disindir dek kerana sifatku yang begini...kerana aku yang tidak reti untuk melawan kata mereka...tidak tahu menangkas apa saja tuduhan yang dilemparkan...cukup-cukuplah ruangan ini untuk aku meuahkan segala kesedihan ku...

terasa penat sudah diri ini...esok..entah apa lagi bala yang bakal aku terima?..sudah penat melayan kerenah manusia di luar sana....sudah puas air mata mengalir untuk melepaskan kesedihan, kegeraman, kekecewaan dalam diri....untuk brapa lama lagi harus ku hadapi semua ini? hanya DIA saja yang tahu...

sudah lebih dua bulan dia meninggalkan kami...meninggalkan aku yang masih terdampar di pelusuk yang sama....meninggalkan kami yang masih dahagakan kasih sayang darinya...tunjuk ajar darinya....dan gelak tawanya masih ku ingat...aku tak ingin ianya luput di ingatanku....segala suka duka yang kami lalui bersama-sama...YA ALLAH..kau kuatkan lah imanku.....

i miss him so much..orang madah..redhakan pemergiannya....ya aku memang redha..tapi kerinduan di hati..siapa yang tauk? mun time-time macam tuk..nya akan call....sik pernah miss nya call...nanyak kabar..apa dimakan tek en?..nya akan madah cdaknya lepak ngan dak wo ilot..dak sujang....aie...beraie bena sa nyawa tok aie....

TO Glah....gney gik ku nak molah owh?kerinduan teramat ku ngannyo...bilo ngenang apo yang aku polah..suko duko mek orang sekeluarga before aku berlepas ke sitok....raso sik cayak jak dengan semua tok....keluarga aku happy gilak...bertambah happy bilo tauk akan berito aku dapat kerjo tok....tapi kinek tok....i can feel the sad face yang tak orang tangga di wajah mak ku aie....walaupun aku jauh darinya...dapat ku rasa kesedihan..kerinduan yang ada di dalam dirinya....betapa agung cinta nya terhadap bapaku aie...belum sempat gik nya duak nak ada vacation kedirik..belum sempat nya duak nak jejak kaki ke Mekah sama-sama....tapi bapaku dah pergi dolok....sedih hatinya..hanya nya jak tauk..ditambah dengan penyakit nya kinek tok....ngek....:(

TO Nana....not....aku harap ko bertahan kat sinun k...tunggu jak kepulangan ku....aku tauk banyak dugaan dan cabaran yang ko lalui disinun..betapa di usia ko ya...ko dah terpaksa menguruskan sebuah keluarga..yang penuh dengan karenah yang ko pun tauk gney nak...bersabar jak ok...kengkadang ko perlu tegas dalam tindakan..walaupun tndakan yan sik disenangi oleh semua orang..demi kebaikan bersama...ko harus juak bertegas....jangan hesitate untuk melakukan apa yang ko rasa betul...aku sentiasa dibelakang ko untuk support ..tapi janganlah ko molah keputusan terburu-buru tanpa berfikir dolok...at least mun perlu..mintak pendapat aku lok k....aku jauh...dan aku serahkan tugas aku buat sementara dengan ko dolok...hope you can perform ok...


aku rasa ya jak bingkisan aku untuk permulaan tahun 2011....makin panjang coretan tok..makin banyak air mata ku gugok....resolusi aku tahun 2011?entah...2011 masih kabur bagiku...tiada kebahagian dapat ku rasakan....yang hanya dapat ku lihat..hanya kepulan asap kelabu yang memberi aura yang tidak begitu menyeronokan untuk ku hadapi...aku..bahkan semua manusia menginginkan sesuatu yang baik..bagus-bagus sahaja untuk tahun 2011...namun....jika trend 2010 dibawa..entah..masih terlalu jauh bahagia itu ku gapai di tahun baru ini...aku ingin menidakkan...namun untuk apa menidakkan jika firasatku mengatakan begitu?...yang ku harap hanya tuhan memberikan aku jalan yang baik saja untukku melalui hari hariku di sepanjang 2011....berikan aku kekuatan untuk menghadapi segala onak yang berada dihadapanku...yang sudah sedia menanti ketibaan ku....

love_piece

0 comments: