BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, March 22, 2010

yesterday

yesterday....

pagi-pagi aku dah meredah keheningan pagi untuk pergi ke suatu tempat yang penting dalam kamus hidup aku...wah..ayat..hehehe...plan actually mok larikan dirik dari ke-jam-nan jalan nok dah ditauk sejak azali gik mun nak g ke kuching nun..so aku plan lah tek nak pegi ke area astana nun make tol. eerrmm...waima jalan ya dekat jak nak..tetap juak aku turun awal..mok berik imej yang baiklah konon..plus sik la nebes gilak kelak....makanya....
baruk sampei ke trepic lite kat UNIMAS sia...dah start jam....udah..udah....mati aku tok...ces...lekak ya...berkata ku pun lam ati.."ok tok...sik jauh jam to..ari gik awal bah..." k nyaman ati kupun tek nak...sekali nangga...jam dah kul 7.35..aku baruk sampe ke tol...nang gila..nebes jangan dipadah..mala lam ati berdoa supaya aku sampei tepat pada masanya....asal ku datang ngam-ngam pun jadilah...janganlah aku datang aher kowh....
musibah keduak gik...
dah jam kat ketaku nunjuk kul 8 cun...gago aku nak make kasut ku tek..almaklum dribing k selipar jepun jak kowh..baruk aku nak berjalan kua dari keta..tetiba kasut aku tertanggal..nang s**l juak eh..dahlah aku aher...kasut tok gik molah hal...maka kasut baru...kak ya baruk aku perasan kaki aku mengecut..hahaha...nebes pun hal..adoh..cuba dan ku cuba gik nak berjalan...sampei ada sorang orang laki ya pelik jak nangga aku berjalan kedak orang pengkang..hahaha...sik bena tok..balit ku agik ke keta...carik ku tisu...yah..ambik ko...kotan aku dah desperate gilak eh..dahlah aher..kasut gik molah hal...nak ku madah ku meli salah size..time ku meli tang ok jak ku molah katwalk kat kedey ya..siap berposing2 gik ngan kazen ku...nang soi lah....
then...aku terjumpalah nembiak master student lab aku dolok...yah..boleh sik aku sik ingat nama nembiak ya..i mean kakak yalah tek....boleh sik...adoh..time lam bilit ya..nya yang nego aku dolok..siyes aku sik ingat namanya eh...nasiblah nak...hehehe...then aku bertemu juak beberapa orang nok aku kenal...one of it kawan time matrik dolok..idzreen..hehehe....masih mengekalkan kekambohanya....aku peserta ke 4..nang nebes eh...
then my turn..adoh..dah kejong dah kaki tok.....perut mala jak berbunyi..adoh nang malu eh...mun ku nebes adalah perut ku molah bunyi yang pelik2....ku redha juak time ya...masuk ku ke bilit ya...then bermulalah peperangan sebenar aku....macam2 jenis peluru jak terbang..mula2 nang bergegar2 jak tangan aku nak menghandle segala peluru2 ya...then...as the time goes by...cewah...dapat juak ku handle...gila susah peluru2 ya...BIOREAKTOR?....gila ..ney aku tauuk...tauk juak ckit aku hal ya..tapi sik semua..nok basic jak bah...hoho....tapi muka penuh konfiden ku jawap jaklah..huahuahua....
paduhal lamak ada jak aku kat dalam bilit ya...30 minit pok..dak lain adalah lam 15 minit gia...kepak mulut ku berkelaka...hehehe...even ada berita sik mengembirakan aku time aku dalam bilit ya..actually shocking news la..rasa tertipu ada juak..huhuhu...tapi entahla...tgu jak resultnya kelak...
then..ati ku masih juak sik tenang..jiwa kacau tek nak...daripada initial plan mok balit ke tol..aku make jalan jauh jaklah..raon2 jalan kat pasa lok..hehehe...petang tek ada gik plan aku mok celebrate befday..actually..pre-befday celebration..hahaha..my turn...pulak...aku plan nak makan kat mcd oo kfc..tapi lepas ya aku mike..aih..dah lejuk aih....then keyroon pun madah sik mok fast food...debby tek mauk pizza..and abiously pizza is no to keyroon..then..tetiba kau teringin gilak nak makan kat warung uncle zainal kat batu 7 ya..ingat tek cdak duak sik mok..almaklum warung tek nak...apa jaklah...then...sidak duak ok jak duhal..syukur....eerrmm..planning mok makan eskrem gik ngan cdak duak eh..kat IGloo...mauk ndak ka nya duak ooo?
then..kat warung ya tek...si debby molah perangei ndah...macam2 aksi nya kat tempat makan ya...ada ati nak makan ayam panggang dah..huhuhu...nya maok makan peha jak ya...loba...dahlah kelaie pasal satey ndah nembiak ya...leh sik sik mok nyuruh aku ngoder nasik impit....adoi....leput mek duak keyroon tetak..hahaha..
lepas melepak kat sia..malam masih muda..mek orang decide mok lepak makan koci jak umah keyroon...gila wei...deb ada gik molah cita....soklan sik leh blah!..hahahaha....
yajaklah nok maok dicita ku takat tok..ada gik benda lain..tapi tangan dah kepak dah tok..klah..sehingga berjumpa lagi...

love_piece

0 comments: