BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, July 7, 2009

Misi Daniel 2

Cadangan pertama: buat ala-ala aku ‘tersalah’ hantar sms.

Adoi, sebelum langkah pertama berjalan, dah ada masalah. Masalahnya si Daniel tu tahu telefon number aku. Mesti korang tengah fikir kan macam mana Daniel tu tahu number aku? Mestilah dia tahu sebab dia pun KAWAN aku. Kawan yang ala suam-suam kuku jelah. Takla rapat mana pun. But at least he got my number. And that’s the problem! Macam mana nak buat ala-ala salah hantar sms then memulakan ayat-mengayat yang power ni? Time ni mesti korang ketawa or geleng kepala dengan step 1 aku kan? Oh, pleasela. Tolong jangan cakap yang taktik ini tak pernah korang fikirkan mahupun korang buat. Entah-entah korang pun pernah buat jugak kan. Setelah ditambah ditolak plus dibahagi dan didarab, akhirnya step 1 yang childish ini di pangkah. Bermaksud cadangan di tolak!

Abis tu, terbitlah cadangan kedua: merapat hubungan dengan dia.

Aish, macam pelik je bunyi cadangan ni. By the way, cadangan ini si Herlin yang punya. Aku pun pelik plus musykil apa maksud di sebalik ayat ni. Bila ku tanya balik dengan Lin, dengan muka yang tak puas hati sambil mengata aku LAMPI a.k.a Lambat Pick-up menerangkan dengan sejelas-jelasnya di sebalik cadangannya tadi.

“Ala, macam ni. Kau buat-buatla yang kau tu rapat dengan dia and geng-geng dia. Walaupun di ketahui oleh aku dan engkau bahawasanya yang korang memang tak rapat, tapi demi mencapai cita-cita kau yang entah apa-apa tu, kau buat je muka tak malu. Rapatkan silaturahim antara korang berdua.” Terang Herlin panjang lebar.

“Ya Allah, aku tahula pasal rapat-merapat ni. Tapi MACAM MANA?”

“Hish, kalau dah LAMPI tu LAMPI jugak lah.” Marah Lin.

“Begini, bila kau nampak je si mamat sepet tu a.k.a Daniel, kau tegurlah dia. Tanya dia sihat ke, tengah buat ape ke atau apa-apa yang boleh dijadikan start-up untuk korang berbual-bual. Ini tak, bila kau tengok je Daniel tu, sepuluh kilometer lagi kau dah buat-buat tak nampak dia. Padahal dalam hati bukan main lagi dup dap dup dap. Penakut!”

“Wei…aku sekeh kang kepala kau. Siapa penakut hah?!” Marah ku. Pantang kalau diriku dikatakan penakut. Tapi ada benarnya apa yang Lin perkatakan. Hehehe…

“Ala, janganlah marah. Betul apa yang aku cakap bah. Kau kena mesra dengan dia orang. Buat macam kawan rapat. Lama-lama nanti apabila dah serasi dan faham-memahami, baru senang nak tackle hati si Daniel ni. Ngerti ngak?” Wah, speaking da Indon pulak minat sekor ni.

Errm…betul juga apa yang diperkatakan oleh Herlin. Memang aku akui aku akan cuba mengelak untuk bertembung dengan Daniel. Kalau bertembung tu macam semua benda yang aku buat tak kena. Tapi aku telah menetapkan bahawasanya aku akan buat-buat friendly kalau bertembung dengan si Daniel pujaan hati pengarang jantung ku itu.

p/s: ada sambunganya lagi. just wait. hehehe...tengah berkareh neh...for *someone* hope you like it...


love_piece

3 comments:

Al-Hafyz said...

lampi..??

OMG..!! mcm ktk jak.. hehe.. best eh cita..!! kmk tolong ktk promote lak k..

Dee said...

Hahaha... Bagus la Hafyz tok... Memang pun bedah tok lampi... hahaha...
dats wat make her cute! (Pas statement ni mesti dia perasan plak!)

Bagus2, tolongnya promote, then mun nya dah jd fofular lak leh kta numpang sekaki.. kui2...

eya eyda said...

hafiz: tq..tq...lampi?...hahaha...saba jak lah...adoh...nak promote ka?...pucuk dicita ulam mendatang...ahaha
dena:saba jak lah....tqtqtq....(sebab ko kata aku cute...)...(aha..dah memang perasan dari dulu lagi...hehe) belum papa gik dah madah fofular...tapi if i fofular lak...leh u nampang sebelah kaki jak k...(perasan juak aku tok...)...hahaha