BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, February 13, 2009

Sarang...

Love, cinta, ai, sarang atau apa-apa saja perkataan yang digunakan untuk mendefinisikan suatu perasaan yang sememangnya tak mampu diungkapkan dengan hanya satu ayat mahupun perkataan, sebenarnya.

February 14, special day for couples, hari yang dinantikan oleh mereka yang berada di zone cinta; baru memulakannya, sedang merasainya mahupun bakal mengakhirinya. Bila berbicara mengenai hari ini, banyak pendapat yang kukutip daripada mereka yang berada di sekelilingku. Ada yang beranggapan bahawa hari ini hanyalah hari biasa yang tidak membawa apa-apa makna dan ada juga yang beranggapan bahawa hari ini adalah hari yang istimewa dan harus di sambuti. Errmm...

Seorang teman pernah memberitahu bahawa menyambut Valentine samalah seperti kita menyambut kemerdekaan. Tiap-tiap hari kita merdeka, namun kenapa harus ada satu hari khas untuk kita merayakannya? Sama juga seperti Valentine, tiap-tiap hari kita bekasih sayang, tetapi kenapa ada satu hari kita meraikannya? Bagiku...terpulang kepada individu. Bukan aku yang memutuskan samada patutkan mereka meraikannya, ataupun sebaliknya.

Hari ini aku pasti kalian mempunyai pelbagai agenda tersendiri untuk menyambut Valentine...Dan aku?...Tiada apa yang istimewa untuk hari ini. Hanya mampu berbicara dengan seseorang yang jauh di mataku.Dan ditemani lagu-lagu romantik pelbagai bahasa terutama bahasa Korea. Aku pencinta musik, tak kiralah dari mana pun asal musik tersebut, jika sedap di halwa telingaku, pasti menjadi kegemaranku. Saat ini, hanya 5 lagu yang menjadi penemanku. Dengan pelbagai masalah yang menimpa, hanya 5 lagu ini yang sesuai dengan mood aku yang tidak menentu ini. Errm...di sini aku listkan lagu-lagu kegemaran.

1. Haeng Bok Ha Gil BaRae
2. Nun Yi Kkot
3. Biga
4. I Jugil Nome Sarang
5. Hwa Shin


"...everything was a dream. Even you have a path to go on, and i have a path i have to go on, i know the difference. In the world where you and i stayed, did you know that you are special person? Why do you put me through such a hard loneliness? It was that i only looked, a love that i can't have, is that just fate?..."

love_piece

0 comments: