BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, February 12, 2009

Coretan Befday...

Bercerita mengenai birthday, aku terkenang kembali saat bersama-sama dengan tiga orang kawan baikku sewaktu di sekolah menengah. Ketika itu banyak kejadian yang lawak dan memalukan terjadi di antara kami. :) Jika hendak dicerita, sampai ke page 12 pun belum tentu akan habis. :) Tetapi waktu sememangnya mencabar persahabatan kami. Kini, jangankan hendak menyambut bersama, hendak bercakap dalam telefon pun susah. Orang kata teknologi dapat mengeratkan lagi sesuatu perhubungan, namun dalam situasi kami, teknologi seakan-akan memburukkan lagi keadaan. Bukan menidakkan kelebihan dan kebaikkan teknologi, kedang-kala teknologi membuatkan manusia semakin alpa. Entahlah...

Birthday present merupakan pemberian yang selalu kita dapat sempena ulangtahun kelahiran kita. Dan aku juga tidak terlepas untuk menerimanya. Birthday present mengingatkan aku dengan hadiah yang paling aku tidak akan lupa. Music card pemberian sahabat baikku merupakan hadiah yang paling bermakna dalam hidupku. Music card mungkin bunyinya biasa bagi kalian, namun music card yang aku terima daripada si dia adalah buatan sendiri! I can't described my feeling at that moment! Umpama diri ini begitu di hargai. Namun, music card yang aku simpan dengan begitu lama hilang juga di dalam genggaman. Seakan memberi petanda ribut yang bakal melanda dalam perhubungan kami. Entahlah, mungkin ketaksuban aku dengan mitos-mitos sebegini menyebabkan aku semakin was-was dengan perhubungan kami. Atau mungkin aku juga terlampau berfikiran negatif dalam hal ini?

Di saat sebegini, ingin aku kembali kepada zaman sewaktu berada di sekolah menengah dulu. Waktu itu, banyak suka duka yang kami lalui bersama. Hanging out together time weekends, after tuisyen class, pergi lepak-lepak sekitar Kuching and macam-macam lagi aktiviti yang kami lakukan bersama. Ah, teringat pula aku dengan Freak a.ka Chong Chin. I really miss u this time around. Well, God must love u more than we do.:(

Semakin lama aku bernafas di muka bumi ini, semakin banyak dugaan yang harus aku lalui; persahabatan yang semakin menjauh, tekanan dalam pelajaran dan konflik dengan teman-teman seperjuangan. Pengalaman mematangkan aku, namun jika di hujani dengan keterlampauan, manusia mana yang mampu bertahan? Aku juga insan biasa, banyak kelemahan yang aku sendiri tidak mampu untuk perbaiki.

Saat papan kekunci ku ligat mengalunkan rentak, baru ku sedar betapa pentingnya kalian dalam hiduplku. Bagiku kini, tiada satu pun hadiah yang paling berharga yang mampu mengatasi hadiah yang selama ini kita tak pernah terfikir. kita anggap ia enteng.
FRIENDSHIP.Senang untuk dicari, sukar untuk dipertahankan. Kawan datang dan pergi, namun ku harap kalian akan setia disisi.

Di setiap sudut di muka bumi ini yang pernah aku singgahi, aku bertemu ramai kawan, sahabat, teman mahupun rakan. Mereka istimewa, menyenangkan. Namun, mereka semua tidak seperti kalian berdua. Ada sesuatu dalam diri kita bertiga yang menjadikan kita SATU.


love_piece







0 comments: